Monday, March 26, 2018

JERAWAT, PORI BESAR, MATA PANDA HILANG SEKELIP MATA!!

Apa Youth Skincare Shaklee ni?

Youth Skincare ialah produk terbaru Shaklee yang menggantikan Nutriwhite dan Enfuselle Shaklee yang mana Youth Shaklee ni sangat sesuai untuk sama ada lelaki mahupun perempuan supaya Nampak Lebih Muda Lebih Lama >> Look Younger Longer.
Produk Skincare Youth Shaklee ni dicipta khas untuk Shaklee dan terbukti berkesan untuk memperbaiki tekstur kulit, mencerahkan kulit, menegangkan kulit dan mengurankan kedutan pada kulit. Tentu sekali diformulasikan dengan bahan aktif yang hanya milik Shaklee, Shaklee janji Youth Shaklee ni akan berikan kesan yang sangat baik dalam 4 simple steps.




Kenapa perlu pilih YOUTH sebagai skincare?




Ia 100% menggunakan tumbuh-tumbuhan, tidak diuji ke atas haiwan dan bebas gluten!

Dan yang membuat kan nya lebih Menarik dan lebih patut di miliki oleh semua orang adalah produk ini mengandungi polifenol yang bantu membaikpulih kulit muka hingga ke peringkat sel. tahu tak Polifenol juga terdapat di dalam Vivix Shaklee?

Minum Vivix sebagai Suplemen anti penuaan dan guna pula Youth untuk SkinCare setiap hari, umpama diri anda di layan bagai kan Puteri. Best kan?


Apa rangakaian yang terdapat di dalam YOUTH® Shaklee Skincare 

YOUTH Skincare Shaklee terbaru ini terdiri daripada 7 jenis produk yang sangat amazing, iaitu:
  •     YOUTH® Activating Serum
  •     YOUTH® Perfecting Skin Toner
  •     YOUTH® Age Defense Mineral Moisturizer SPF 30
  •     YOUTH® Luminous Gel Oil Cleanser
  •     YOUTH® Advanced Renewal Night Cream
  •     YOUTH® Activating BB Cream
  •     YOUTH® Radiance C + E







Bukti Keberkesanan Set Penjagaan Youth Shaklee 

Shaklee buat kajian dengan pakar-pakar kulit bertaraf dunia untuk develop atau cipta Skin Age Index sebagai satu cara standard nak ukur tahap umur kulit kita ni. Jadi sekarang memang dah ada tanda aras standard macam mana nak ukur tahap kulit kita. Antara faktor yang diambil kira masa sediakan Skin Age Index ni adalah;
  • Tahap kedutan muka,
  • Saiz liang roma,
  • Tona kulit sekata ke tak,
  • Ketegangan kulit,
  • Tekstur kulit,
  • Tahap hiper Pigmentasi kulit,
  • Cahaya,
  • Kekenduran kulit











COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Friday, March 23, 2018

MACAM MANA NAK HILANGKAN JERAGAT PADA MUKA? TIPS HILANGKAN JERAGAT PADA MUKA ANDA.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. 


APA ITU JERAGAT (MELASMA)?

Jeragat ialah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya.
Memang tidak dapat dinafikan bahawa setiap orang pasti akan mengalami masalah
kulit tanpa mengira peringkat usia.
Terdapat lebih 3000 masalah kulit yang dapat dikesan oleh pakar dermatologi
dan semuanya boleh memberi kesan terhadap penampilan dan keyakinan diri seseorang individu.
Oleh itu, pakar kulit sangat menekankan rutin penjagaan kulit
yang dilakukan secara konsisten
bagi memastikan kulit anda bebas masalah kulit seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan kulit berminyak .
Disamping itu juga pakar kulit mencadangkan
pengambilan nutrisi-nutrisi penting untuk kulit seperti vitamin, mineral, dan pelbagai jenis antioksida untuk
mengekalkan kulit yang sihat dan tanpa cela.
Salah satu masalah kulit yang paling ditakuti wanita ialah jeragat.
Jeragat bukan sahaja menjadikan wajah anda dipenuhi bintik-bintik hitam
malah ianya juga menjadikan tona kulit anda tidak sekata.
Sudah pasti bagi mereka yang ada masalah ini kan menjadi murung dan tidak berkeyakinan.
Sukar sekali untuk berdepan dengan pasangan,
keluarga serta teman-teman kerana tidak kira bagaimana anda cuba menutupnya,
jeragat akan sentiasa ada dan ini sangat membebankan.

Punca Jeragat / bintik-bintik hitam


1. Sinaran matahari


Sering terdedah kepada sinaran matahari merupakan punca terjadinya jeragat. Kita boleh atasi dengan menggunakan krim yang mempunya sunblock untuk menghindarkan kulit dari terkena secara terus sinaran matahari (UV).
2. Pil/ubat perancang

Penggunaan ubat perancang menyebabkan hormon dalam badan kita terganggu. Ketidakstabilan hormon merupakan salah satu punca terjadinya jeragat.
3. Penggunaan kosmetik / rawatan kulit yang tidak sesuai dengan kulit


Dengan penggunaan kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit merupakan salah satu puncanya. Bahan yang digunakan mungkin mempunya bahan kimia yang merbahaya yang boleh menghakis kulit dan menyebabkan kulit kita rosak. Apabila kulit menipis dan rosak maka mudah untuk sinaran UV tembus memasuki lapisan kulit kita.

VITAMIN UNTUK JERAGAT


Dengan pengambilan vitamin-vitamin dan juga makanan tambahan berikut dapat membantu mengurangkan dan menghilangkan masalah jeragat yang dihidapi. Vitamin-vitamin tersebut adalah seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Protein. Jom kita tengok bagaimana vitamin-vitamin ini berfungsi.
Vitamin C

Penting dalam pembentukan kolagen, kolagen mula mnyusut apabila usia menjangkau 25 tahun. Ramai wanita mengamalkan produk kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.
Vitamin E

Terkenal sebagai vitamin awet muda @ vitamin cantik. Ia juga mampu melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene.
Protien

Ianya mampu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat). Tompokan hitam pada kulit akibat jeragat sangat sukar dihilangkan jika tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan sel baru.


Vivix Shaklee untuk jeragat



Bagaimana Vivix shaklee membantu masalah jeragat?


1. Vivix shaklee sangat tinggi dengan antioksidan. Antioksidan ini yang membantu mengawal lebihan radikal bebas dalam badan. 
Kena tahu ya yang jeragat sebenarnya kesan radang/inflamasi pada kulit akibat radikal bebas. radikal bebas apabila terlalu banyak menyebabkan melanin (pigmen gelap) terhasil tidak normal. Melanin menjadi terlalu banyak hingga belakunya jeragat.

Dan jeragat akan menjadi makin teruk dan menebal apabila sering terdedak kepada cahaya matahari.

2. Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix Shaklee ini juga telah diuji 95% ia dapat  menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat berlaku. Ia bertindak dengan cara meneutralkan kesan sinar UV pada kulit.


3. Vivix shaklee membantu membaiki sel-sel di dalam badan termasuk sel kulit.

Jeragat juga sebenarnya tanda sel-sel kulit kita mula rosak dan penanda awal penuaan kulit sudah berlaku.

Vivix mengandungi campuran polifenol dan resveratrol yang 13 kali ganda lagi berkesan untuk melawan kerosakan sel-sel dan melawan penuaan pada peringkat selular (DNA).


Bagi yang ada masalah jerawat anda boleh mencuba SET JERAGAT SHAKLEE & Vivix Shaklee.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Thursday, March 22, 2018

[WAJIB BACA] - Tips atasi buasir selepas bersalin

Ramai juga yang kali pertama mendapat buasir selepas bersalin


Masalah sembelit sewaktu hamil merupakan masalah yang sering menghantui kebanyakan ibu -ibu hamil di Malaysia. Sekiranya tidak di rawat ianya akan lebih mudharat dan boleh menyebabkan terjadinya buasir. menghidapi buasir ketika mengandung adalah sesuatu yang sangat memeritkan.

Kita biasa mendengar wanita mengadu mengalami masalah buasir selepas bersalin. Biasanya buasir yang bermula semasa kehamilan akan hilang sendiri selepas ibu melahirkan anak.

Tapi malangnya, hampir 25% wanita akan mengalami masalah buasir walaupun sudah 6 bulan bersalin. Keadaan ini mungkin bertambah baik selepas bersalin, namun ada yang masih akan mengalami tanda-tandanya sekali-sekala.

Buasir selepas bersalin, mengapa ini terjadi?



Wanita senang buasir (piles) atau urat simpul (vena verikos) selepas bersalin kerana beberapa sebab. Antaranya ialah:
  • Rahim serta bayi yang membesar akan memberi tekanan ke atas urat di punggung dan vena cava inferior. Ini vena utama di sebelah kanan badan yang menyalurkan darah dari bahagian bawah badan. Tekanan ke atas vena ini boleh melambatkan pemulangan darah sehingga menyebabkan urat-urat di bawah rahim semakin besar.
  • Peningkatan hormon progesteron semasa hamil juga akan mengendurkan otot-otot dan dinding urat. Akibatnya ialah urat senang bengkak serta saluran pencernaan yang lebih lambat sehingga ibu sembelit. Sembelit yang tidak ditangani boleh menyebabkan buasir!
  • Ibu juga boleh buasir ketika proses meneran untuk mengeluarkan bayi semasa sakit bersalin.
  • Buasir juga boleh berlaku akibat amalan berpantang seperti kurang minum air dan tidak makan buah atau sayur-sayuran tertentu. 

Buasir selepas bersalin, apakah tanda-tandanya?

buasir selepas bersalin, buasir, masalah buasir, buasir terkeluar, buasir luar dubur, merawat buasir, petua kecutkan buasir, ubat buasir, ubat buasir untuk ibu mengandung, ubat buasir di farmasi
  1. Sering sembelit.
  2. Pendarahan ketika membuang air besar. Darah yang keluar selalunya darah merah. Darah tidak bercampur dengan najis. 
  3. Rasa sakit, pedih, panas dan gatal di kawasan dubur.
  4. Terdapat benjolan-benjolan licin di lubang dubur.
Namun, pendarahan seperti ini juga boleh berlaku atas sebab lain. Oleh itu, ibu dinasihatkan berjumpa doktor untuk memastikan ia bukan penyakit yang lebih serius seperti kanser kolorektal.

7 tips mengatasi buasir selepas bersalin

Jika anda mengalami masalah buasir selepas bersalin, kami mencadangkan anda melakukan 7 tips ini untuk mengatasinya:
  1. Makan makanan berserat tinggi. Tambahkan buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin di dalam diet anda.
  2. Minum air yang banyak.
  3. Rujuk doktor untuk makanan tambahan yang boleh melembutkan najis.
  4. Aktifkan diri untuk mengurangkan tekanan pada vena. Selain membantu sembelit, senaman juga boleh mengurangkan berat badan yang berlebihan.
  5. Elakkan berdiri atau duduk terlalu lama kerana ini hanya akan meningkatkan tekanan pada urat di dalam dubur.
  6. Elak dari meneran ketika membuang air besar kerana ini hanya akan menambahkan tekanan kepada urat pada dubur.
  7. Jika terasa ingin buang air besar, jangan tahan, lakukannya dengan segera. Najis yang ditahan akan jadi lebih sukar untuk dibuang.

Tips penjagaan kebersihan diri jika buasir selepas bersalin

buasir selepas bersalin, buasir, masalah buasir, buasir terkeluar, buasir luar dubur, merawat buasir, petua kecutkan buasir, ubat buasir, ubat buasir untuk ibu mengandung, ubat buasir di farmasi
  • Pastikan kawasan dubur bersih. Mandi setiap hari dan bersihkan kawasan sekitar dubur perlahan-lahan dengan air suam. Jangan guna sabun kerana ini boleh memburukkan keadaan. 
  • Berendam dalam air mandian suam beberapa kali sehari.
  • Jika buasir anda terkeluar dari lubang dubur, dengan jari yang bersih, perlahan-lahan tolak buasir masuk semula ke dalam ruang dubur.
  • Mandian sitz dengan air suam. Ini boleh dibeli di farmasi.
  • Elak dari menggunakan tisu tandas yang kering. Gunakan tisu basah atau tisu yang dibasahkan selepas membuang air besar.


4 CARA MELEGAKAN SAKIT BUASIR

Jika ibu dah tak tahan sangat sakit, ibu disarankan untuk berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan lanjut. Di samping itu, ibu juga boleh buat 4 langkah di bawah :

#1 : LEGAKAN DENGAN KETUL AIS

Balut beberapa ketul ais dengan tuala. Tekapkan pada bahagian yang sakit dan rasa bengkak.

#2: RENDAM DALAM AIR SUAM

Jika rumah ibu ada bathtub, cuba ambil masa untuk rendamkan punggung ke dalam air suam. Cuba rendam 10 minit sehari.

#3 : SELANG-SELI SEJUK DAN PANAS

Ibu juga boleh cuba selang-selikan ais dengan rendam air suam. Mula-mula tekap lama bahagian sakit dengan ais. Kemudian rendam dalam air suam

#4 : SUPPLEMENT MEMBANTU MENGHILANGKAN BUASIR

Ibu pantang yang buasir turut digalakkan untuk amalkan supplement Set Buasir Shaklee supaya cepat pulih. Namun sebelum saya kongsikan apa ada dalam set ini, mari saya kongsikan pengalaman Kak Yan dan buasir selepas bersalin.



Omega Guard bersifat antiradang dan membantu mengurangkan bengkak buasir yang menyebabkan kesakitan.

Membaiki sel-sel yang rosak dengan menggantikan sel-sel yang baru.

Jangan bertangguh mendapatkan rawatan segera untuk sakit buasir ini ye mommies, lagi-lagi sewaktu masih dalam tempoh berpantang. Kesihatan harus dititik beratkan dan diutamakan.


COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Tuesday, March 20, 2018

Dah kahwin lama, tapi kenapa susah nak hamil?

Si suami : Sayang 'cuti' ke?'
Si isteri : Aahh..
Si suami : Hurrmmm..belum lekat lagi.. 
Si suami : Sambil peluk si isteri dan cakap sabar la ye, belum rezeki.
Tapi si suami yang nampak muka FRUST.

Setiap bulan mesti si isteri ternanti-nanti HAID. Bila lewat sikit tu, da mula ada senyum di bibir. Tapi malangnya dalam 2 hingga 3 hari selepas tu tup-tup ada ceetttt... DARAH HAID.

Kalau dulu masa anak dara, tak heran pon bila period tu datang, asalkan datang setiap bulan. Tapi bila da kahwin ni, detik-detik datang HAID tu macam mimpi NGERI.

Jom kita kenali kenapa susah nak 'lekat' ni?

1. Makan terlalu banyak lemak trans


Lemak trans yang banyak dalam makanan yang dibakar, pizza, makanan ringan seperti fries dan makanan bergoreng amat tidak bagus untuk kesuburan anda. 
Malah ia juga meningkatkan peluang sehingga 73% untuk anda terkena gangguan ovulasi.
Jadi, cuba kurangkan makanan lemak ini. Anda harus makan lebih banyak karbohidrat sihat, seperti buah pisang, bijirin gandum, badan, yogurt dan buah beri.

2. Terlebih bersenam


Bersenam memang bagus untuk kesuburan anda. Namun, jumlah senaman yang mencukupi itu juga penting.
Kajian mendapati terlebih bersenam mampu memberi kesan pada tenaga dan kitaran reproduktif anda. 
Dengan terlebih bersenam, anda akan lebih susah untuk hamil. Kunci di sini adalah bersederhana.

3. BMI anda rendah


BMI yang rendah dan tidak normal akan meningkatkan risiko gangguan ovari, ketidaksuburan dan masalah kelahiran pramatang.
Individu dengan BMI yang rendah juga biasanya akan mempunyai masalah pemakanan, lalu memberi kesan pada kitaran haid dan tahap kesuburannya.
Jika anda susah untuk mengekalkan berat badan yang sihat, cuba guna sebarang aplikasi telefon pintar yang boleh mengira kalori dan berat badan anda.

4. Pasangan anda tertekan


Menurut Baby Center, kajian membuktikan tahap kesuburan seseorang lelaki boleh terjejas kerana tekanan hidup.
Ia termasuklah tekanan hidup akibat kerja, keluarga dan kehidupan sosial.
Lelaki yang tidak mampu untuk menangani tekanan akan menerima impak negatif dalam tahap kesuburannya. 

5. Anda salah guna minyak pelincir (lubricant)


Minyak pelincir (lubricant) tidak sepatutnya digunakan oleh anda, jika anda sedang cuba untuk hamil.
Ia akan “menyekat” sperma daripada sampai ke telur. Namun, kalau anda masih mahu menggunakannya, cuba guna minyak pelincir yang betul.
Ada minyak pelincir yang bagus untuk kesuburan lelaki dengan tahap pH yang bersesuaian.
Antaranya adalah jenama Conceive Plus, Pre-Seed, Astroglide TTC, Yes Baby dan Baby Oil.

6. Anda salah kira bila anda subur



Memang susah hendak mengira dan mengetahui bila waktu anda subur jika haid anda tidak normal.

Tapi, teknologi sekarang boleh membantu. Anda boleh cuba memuat turun pelbagai aplikasi tracker seperti Period Tracker untuk mengira kitaran haid anda.

Malah jika anda hamil pun, anda masih boleh menggunakan aplikasi tracker ini. Hanya tukar ia ke mod mengandung, je!

Mari sama-sama kita berkongsi pengetahuan ini. 
Untuk anda yang masih kurang bernasib baik dalam pencubaan untuk mengandung, bersabarlah.  

Punca ketidaksuburan WANITA



✔ Saluran tiub fallopio tersumbat 

✔ Endometriosis
✔ Gangguan telur
✔ Masalah rahim

Punca ketidaksuburan LELAKI

✔ Sperma tidak matang
✔ Sperma tidak berkualiti (cacat dan sebagainya)
✔ Kuantiti sperma kurang
✔ Gangguan pengangkutan sperma 

Berdasarkan punca-punca di atas, beberapa langkah boleh diambil untuk hamil iaitu:-

✔ Mengambil Multivitamin 
✔ Dapatkan berat badan ideal 
✔ Ketahui waktu subur 
✔ Tingkatkan kesuburan lelaki 
✔ Kurangkan tekanan 

Set Kesuburan Shaklee Pilihan Terbaik Untuk Cepat Hamil

#1 Vivix Shaklee: Resveratrol & Polifenol Meningkatkan Tenaga Pada Sel
vivix shaklee berhenti merokok
Salah satu produk Shaklee yang mendapat tarikan ialah Vivix Shaklee. Bagaimana Vivix boleh membantu wanita untuk hamil? Kandungannya ialah Resveratrol dan Polifenol
Kelebihan resveratrol dan polifenol untuk kesuburan adalah tinggi antioksida.
  1. Menggalakkan penuaan yang sihat iaitu membantu melambatkan proses penuaan termasuklah menopaus contohnya premature ovarian failure.
  2. Membantu sel pembiakan yang sihat. Iaitu vivix membantu meningkatkan bilangan mitonchondria di mana meningkatkan tenaga kepada sel. Contoh: Sel sperma , bahagian kepala mempunyai mitonchondria, mitochondria berperanan menguatkan sel tersebut. Kesan lain ia menyebabkan penghasilan sperma dan proses ovulasi akan berjalan lebih lancar.
  3. Membantu pencegahan kanser. Vivix membantu mencegah daripada kanser yang mana kanser seperti kanser uterus dan prostat yang menyebabkan seseorang itu menjadi tidak subur.
  4. Memperbaiki daya tahan iaitu sistem imun badan menjadi lebih kuat. Contoh : ketidak suburan disebabkan jangkitan pada testis. Vivix membantu menguatkan sistem imuniti badan dalam masa sama melawan jangkitan yang dihidapi.

#2 ESP Energizing Soy Protein
esp-shaklee
  • Kualiti protein yang tinggi dalam tumbuhan, 14 gram dalam setiap hidangan bersamaan dengan 3 sudu.
  • Sumber soya non-gmo yang tidak diubah suai genetik
  • Indeks glisemik rendah iaitu memberi tenaga tanpa meningkatkan gula.
  • Tanpa kolestrol
  • Lengkap 9 amino acid untuk badan. Bila badan mendapat asid amino yang lengkap, protein ini membantu untuk menghasilkan apa sahaja yang menggunakan asid amino seperti hormon, rambut, kuku, kulit.
Kenapa protein penting untuk kesuburan?
  • Soya mengandungi phytoestrogen. Sumber soya yang organik tiada tambahan hormon lain sangat bagus untuk badan menstabilkan hormon.
    Oleh sebab itu, kestabilan hormon boleh mengelakkan penyakit yang disebabkan oleh hormon yang tidak stabil seperti PCOS.
  • Protein yang sihat sangat penting untuk rahim yang sihat dan kuat. Ini kerana sel badan kita terdiri daripada protein.
Contoh bagi wanita yang mengalami keguguran, ia disebabkan oleh banyak faktor. Salah satu faktor adalah disebabkan oleh rahim yang tidak kuat, ia memberi kesan untuk mudah keguguran bila bergerak aktif.
  • Protein berperanan menguatkan rahim dan melengkapkan sel di bahagian tubuh badan kita.
  • Selain itu phytoestrogen membantu mengurangkan risiko mendapat kanser dan mengurang kan gejala menopaus. Di Jepun banyak kajian mengenai soya dan ia merupakan makanan ruji orang Jepun.
  • Ratio bilangan masalah seperti kanser prostat dan payudara sangat rendah.

#3 Gla Complex
gla-complex
Sumber omega-6. Apa yang omega 6 boleh bantu untuk kesuburan?
Ia membantu dalam menstabilkan sistem hormon. Terutamanya wanita, kerana hormon wanita ada turun naik tinggi rendah tidak menentu. Selain itu, omega 6 juga membantu mengurangkan risiko kanser prostat dan pembesaran prostat untuk lelaki dalam masa sama boleh diambil untuk kesuburan.
Membantu mengurangkan keradangan. Keradangan ini kalau kita lihat contohnya pada keradangan bahagian ovari yang membengkak. GLA boleh membantu mengurangkan keradangan dan pembengkakan.

#4 B-Complex
B-Complex WIth Folic Acid Shaklee
Mengandungi kesemua vitamin B yang diperlukan. Disamping sistem penyerapan bioktif yang optimum dan dipaten. Vitamin B sangat penting untuk kesuburan di mana ia membantu penghasila”n darah. Apabila penghasilan darah yang cukup, bila terjadinya zigot, zigot akan lebih kuat melekat di dalam bahagian rahim.
Vitamin B merupakan vitamin persediaan untuk wanita yang ingin hamil. Asid folik merupakan salah satu vitamin yang sangat penting untuk ibu hamil dan ia ada sekali bersama B Complex Shaklee.
Jika ibu hamil yang tiada langsung asid folik dalam badan ,contohnya bagi yang tiba-tiba baru tahu rupanya telah hamil 4 bulan. Di sini risiko untuk bayi mengalami kecacatan otak dan saraf tube neural adalah sangat tinggi. Oleh itu bagi yang nak hamil dan nak subur boleh ambil vitamin B Complex Shaklee.

sumber : 
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...